Manisnya Menjadi Pendidik - MAWAR ASSUFI | Lifestyle & Travel Blogger

Manisnya Menjadi Pendidik

Genap 5 tahun menjadi player dalam bidang pendidikan | Tak pernah terlintas langsung dalam fikiran untuk mula kerjaya sebagai tutor dan terus memilih untuk terus berada dalam bidang ni. Terlintas pun tak pernah, aku berani cakap.

Tapi, aku perasan 1 hal ni dari aku habis zaman diploma dulu lagi.

Semua hal yang aku katakan TAKNAK, TAK MAHU. Itu yang terjadi dan itu akhirnya jadi kesukaan aku dan menjadi bahagian dalam perjalanan hidup aku. Terlalu banyak.

Aku pernah baca satu hadis dulu, bunyi dia lebih kurang, 'Jangan terlalu membenci sesuatu. Boleh jadi yang kita benci tu akan jadi hal yang baik untuk kita. Jangan terlalu memuja sesuatu, kelak boleh jadi yang kita suka tu adalah buruk bagi kita.'

Maka, dari itu. Jaga lisan.

Alhamdulillah, lepas satu-satu Dia bantu.

Tahun ni genaplah aku menjadi pendidik selama 5 tahun. Alhamdulillah, tambah sikit lagi, FULLTIME TUTOR. Syukur ke hadratNya. Aku masih di sini menyumbang bakti.



Kadang-kadang kita lupa sebenarnya yang Dia dah bagi kita banyak sangat nikmat. Hari-hari. Nikmat iman, nikmat islam, nikmat keluarga yang masih ada, nikmat dapat bernyawa lagi harini, nikmat boleh bernafas dan teruskan beribadah dan banyak lagi.

Sampai lupa nak bersyukur bila kita ditimpa satu ujian.

Moga kita semua dilindungi olehNya. Ameen.


Baca artikel lain :

No comments:

Post a Comment

Orang berbudi Kita Berbahasa, Orang Memberi Kita Merasa <3
Terima kasih sudi singgah :)