Ceduk Ilmu Di Roket Pemasaran Momentum - MAWAR ASSUFI | Lifestyle & Travel Blogger

Ceduk Ilmu Di Roket Pemasaran Momentum

Ceduk Ilmu Di Roket Pemasaran Momentum | How's your day guys? Last week hari Sabtu (20 Julai 2019) aku ada join program Roket Pemasaran Momentum (RPM) oleh Najib Assadok. Seriously banyak betul input yang aku dapat. Honestly, kelas aku pack dari tengahari sampai malam hari Sabtu tu. Planning asal aku pergi slot pagi, slot petang member aku akan join since we're from the same team, Top Genius Home Tuition.


So, that's my first planning. Dan kawan aku agree. Aku pun agree la jugak so tak adalah job aku terlepas since job aku pada hari kejadian tu almost RM200. Seminar pun jauh lebih murah. IHIK

In fact, ini semua tak seperti yang kami rancangkan beb.

Last minute terpaksa cancel kelas. huhu. Alhamdulillah parents pun agree. Rasa sayang sangat nak tinggal seminar ni sebab banyak elmu baru yang boleh diapply dalam home tuition bisnes kami. Dan ada sorang lagi sorang kawan baru, Kak Nurul banyak sharing jugak. Mulanya aku macam ragu-ragu je nak apply tips RPM before mula seminar. Yelah, biasanya diorang fokus on produk yang ada fizikal. Sedangkan kami servis.

Dan aku pun bukanlah tak bersyukur dengan income yang sedia ada. Cumanya kalau boleh dapat lebih tapi dengan usaha yang sama dengan income sekarang, WHY NOT KITA TRY BABE?

Dan aku tertarik dengan satu cerita yang Kak Nurul share. Pasal sorang private tutor yang stuck at income level around 4k je. Aku pun lebih kurang tu, so aku macam impress. Najib Assadok kata boleh dapat lebih walaupun kita jual servis. Kena pandai market, cari market sesuai, dia boleh dapat lebih. Dia boleh buat, kenapa aku tak?




As for me, ada beberapa benda yang aku dah mula dari dulu. Sebagai contoh, aku dah ada FB Page sendiri untuk Private Tuition iaitu :

Blog untuk kongsi maklumat : https://cikguakinakaun.blogspot.com

Follower pun masih ciput. Hihi. Tapi, kan aku is happy sebabnya iklan aku di Google dah mula naik since ada sorang client dapat reach servis aku dari Google. Terkejut dalam masa sama happy lah. Setahun beb aku tunggu dia naik ranking kat Google.

Jumpa lagi beb!


No comments:

Post a Comment

Orang berbudi Kita Berbahasa, Orang Member Kita Merasa <3
Terima kasih sudi singgah :)